دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور

فروش دیزل ژنراتور و موتور برق
دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور

فروش دیزل ژنراتور و موتور برق

دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور | قیمت دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور ها دستگاه های مفیدی هستند که توان الکتریکی را در حین قطع برق به کار می اندازند و مانع قطع فعالیت های روزانه و یا اختلال در عملیات تجاری و صنعتی می شوند. ژنراتورها در تنظیمات الکتریکی و فیزیکی مختلف برای استفاده در برنامه های مختلف در دسترس هستند.

دیزل ژنراتور (Diesel Generator)، یا مولد دیزل به ترکیبی از موتور دیزل، ژنراتور و انواع متعلقات فرعی از قبیل شاسی، اطاقک پوشاننده جهت محافظت و کاهش صدا، سیستم‌های کنترل، قطع کننده‌های اضطراری مدار، سیستم مولد گرما، سیستم استارت اتومات و غیره که به منظور تولید برق استفاده می‌شود، می‌گویند. اندازه قدرت تولیدی توسط دیزل ژنراتور از 8 تا 30 کیلو وات برای خانه ها، مغازه های کوچک و دفاتر می باشد و ژنراتورهای صنعتی بزرگ تر از 8 کیلو وات تا 2000 کیلو وات برای استفاده صنعتی، مجتمع های بزرگ و کارخانه ها مورد استفاده قرار می گیرند. (دیزل ژنراتور لوولدیزل ژنراتور ولوو پنتادیزل ژنراتور پرکینزدیزل ژنراتور موتور سازان)

> انواع دیزل ژنراتور:

> سوخت دیزل ژنراتور:

میزان مصرف دیزل ژنراتور ها بسته به ارتفاع، رطوبت محیط، درجه حرارت محیط، عمر دیزل ژنراتور و ….. متغییر است، باید توجه کرد که عوامل مختلفی وجود دارد که می تواند منجر به افزایش یا کاهش مقدار سوخت مصرفی شود . به طور متوسط بین ١٩٠ گرم تا ٢٢٠ گرم گازوئیل در هر ساعت به ازای هر کیلووات مصرفی است.

نحوه محاسبه میزان مصرف سوخت….

> کوپله دیزل ژنراتور:

کوپله دیزل ژنراتور : کار اتصال ژنراتور و موتور دیزل به هم و قرار دادن آن روی یک شاسی فلزی (چرخ دار | ثابت ) و نصب یک تابلو کنترل (اتوماتیک | دستی | پارالل) را در کنار آن به اصطلاح کوپله کردن (Coupling) میگویند. اگر عملیات کوپله کاری در ایران انجام شود به آن دیزل ژنراتور کوپله ایران گویند، در غیر اینصورت اگر این عملیات در هر کشوری غیر ایران انجام شود کوپله فابریک گویند.

> دیزل ژنراتور کوپله فابریک:

به ژنراتوری که عملیات کوپله ی آن در هر کشوری غیر از کشور ایران انجام شده باشد ، کوپله فابریک می گویند و لازم است بدانید که هیچ یک از تولید کنندگان موتور یا ژنراتور ، خودشان عملیات کوپله را انجام نمی دهند و شرکت های جداگانه ای مانند شرکت ما (آذر موتور) در جاهای مختلف دنیا هستند که به صورت مستقل عمل کرده و هر برندی از موتور را با هر برندی از ژنراتور کوپله کرده و عرضه می نمایند .

> کانوپی چیست ؟

دیزل ژنراتور ها به علت داشتن صدای زیاد در هنگام کار به عنوان یک منبع آلودگی صوتی محسوب میشوند. کانوپی دیزل ژنراتور یک اطاقک یا محفظه ی دیزل ژنراتور است که دارای عایق بندی صوتی مناسبی میباشد تا بتواند صدای دیزل ژنراتور را محدود کرده و از آلودگی صوتی آن کم نماید.کانوپی دیزل ژنراتور غیر از عایق بندی در برابر صدا ویژگی های دیگری، از قبیل مقاوم بودن در برابر شرایط محیطی (باد، باران، برف، گرد و خاک و….) به جهت حفظ و نگهداری از دیزل ژنراتور به همراه دارد.

> موارد کاربرد دیزل ژنراتور ها:

موارد کاربرد دیزل ژنراتور ها : دو گروه از دیزل ژنراتور ها وجود دارند : دو زمانه و چهار زمانه ، که معمولا از گروه چهار زمانه به دلیل قدرت بیشترش در مقایسه ی با دو زمانه ها استفاده می شود. به طور معمول گروههایی از سیلندرها در مضربی از دو استفاده می شوند اگرچه می توان از هر کدام از این سیلندرها برای قرار گرفتن در میل لنگ به منظور جلوگیری از لرزش و حفظ تعادل استفاده کرد. ژنراتور ها معمولا به صورت تک فاز و یا سه فاز استفاده می شوند. در اکثر مصارف خانگی از تک فاز و در مصارف صنعتی و تجازی از سه فاز. دیزل ژنراتور ها معمولا برای مصارف دائمی و کم هزینه بسیار مناسب می باشند. دیزل های مدرن معمولا کم صدا و نگهداری انها آسان است.

> نکات مهم در مورد تعویض روغن موتور

تعویض روغن در زمان مناسب، میتواند طول عمر دیزل ژنراتور را افزایش دهد و  روغن موتور پس از مدتی کارکردن، به مرور کیفیت خود را از دست می‌دهد و بهتر است روغن آن تعویض گردد.

مراحل تعویض و تنظیم روغن‌ موتور دستگاه

  1. در کاپ باک روغن‌ موتور را بیرون بیاورید.
  2. به آن روغن اضافه کنید.
  3. نوع و مقدار روغن بستگی به مدل دستگاه و قرار گرفتن آن در شرایط محیطی دارد.
  4. هنگام روغن‌ریزی دستگاه را در وضعیت تراز قرار دهید.
  5. حد روغن باید در حد پایین قسمت زیرین درجه باشد.

توجه داشته باشید که روزانه روغن‌ موتور را چک کنید و اگر دستگاه نیاز به روغن دارد به آن اضافه کنید.

> ساختار دیزل ژنراتور

 ساختار دیزل ژنراتور دارای دو قسمت اصلی است یکی ژنراتور الکتریکی و دیگری موتور دیزلی، اما به صرف وجود این دو یک دیزل ژنراتور نمی تواند به خوبی و مطمئن کار کند. از همین رو یک دیزل ژنراتور دارای قسمت های است که به تفسیر آن ها را شرح می دهیم.

1-موتور: موتور حیاتی ترین قسمت یک دیزل ژنراتور است، زیرا تمام  توان مکانیکی که یک ژنراتور برای حرکت نیاز دارد را تامین میکند. انتخاب موتور در دیزل ژنراتور باید با دقت زیاد انجام شود زیرا توان مکانیکی که یک موتور تحویل می دهد می تواند توان الکتریکی خروجی ژنراتور را مشخص کند تا قدرت الکتریکی برای استفاده از دیزل ژنراتور بدست آید.میزان صدای تولید شده و میزان حجم محفظه سوخت از دیگر مواردی است که باید در انتخاب موتور به آن توجه شود.

2-ژنراتور: ژنراتور را میتوان  قلب تپنده یک دیزل ژنراتور نامید زیرا وظیفه تولید برق بر عهده ژنراتور میباشد به این صورت که انرژی اولیه خود را از موتور گرفته و تولید توان برق می کند. نوع ژنراتور بر حسب نیاز ما تعیین می شود. برای مثال برای تولید توان بالا نیاز به ژنراتور القایی داریم.

3-رگولاتور ولتاژ: وظیفه تنظیم ولتاژ خروجی ژنراتور را رگولاتور ولتاژ بر عهده دارد که این کار با عملکرد اجزایی مانند سیم پیچی تحریک، رتورو یکسو کننده و رگولاتور انجام می پذیرد. 

4-سیستم خنک کننده: خنک کردن اجزای ولتاژ  یکی از مهم ترین بخش ها در دیزل ژنراتور میباشد.  زیرا داغ شدن طولانی مدت دستگاه باعث خراب شدن قطعات می شود که به عملکرد آن ضربه می زند.

5-مخزن سوخت دیزل ژنراتور: از این قسمت سوخت دیزل ژنراتور وارد دستگاه می شود و حجم این مخزن بر حسب نوع دیزل ژنراتور متغیر است. برای مثال حجم مخزن یک نمونه دیزل ژنراتور با توان حدود 50 کیلو ولت آمپر حدود 900 لیتر است که به میزان 8 ساعت می تواند کار کند. 

6- شارژر باتری: این قسمت وظیفه شارژ کردن باتری و  میزان شارژ باتری را نشان می دهد، توان این شارژر با توان خروجی ژنراتور متناسب است.

7- سیستم روغن ژنراتور: اجزای مکانیکی دیزل ژنراتور ها به دلیل اینکه دائما در حال کار و حرکت می باشند برای کارایی بهتر نیاز است که روغن کاری شوند. معمولا هر 10ساعت کار با دیزل ژنراتور باید سطح روغن آن را کنترل کرد و در هر 500 ساعت روغن باید تعویض شود. 

8- سکوی اتصال: هر نوع از دیزل ژنراتور یک قسمت با نام سکوی اتصال دارد که تمامی تجهیزات بر روی آن نصب می شود. 

9-سیستم دود خروجی ژنراتور: دودی که از دیزل ژنراتور ها تولید میشود سمی است و نیاز است که سیستمی برای کنترل این دود و جداسازی این قسمت از سایر قسمت ها انجام شود. برای همین منظور در قسمت خروجی موتور این سیستم قراردارد.

10- قطع کننده مدار (circuit breaker): یک کلید قطع و وصل (سوییچ ) اتوماتیک است که از مدار الکتریکی در برابر آسیب های ناشی از اضافه جریان که معمولا به خاطر اضافه بار یا اتصال کوتاه ایجاد می شود ، محافظت میکند.

11- سیستم کنترل: وظیفه کنترل الکتریکی کل سیستم بر عهده این قسمت می باشد.

قسمتهایی که لازم است کنترل شوند به شرح زیر است:

کنترل ژنراتور: شامل کنترل تمامی پارامتر های دخیل در ژنراتور است که شامل ولتاژ ، جریان و فرکانس است.

کنترل موتور: در قسمت کنترل موتور باید پارامترهای سرعت، میزان روشن بودن، فشار روغن، میزان حرارت سیال خنک کننده و … اندازه گیری شود.
پنل خاموش و روشن: سیستم روشن و خاموش کردن اتوماتیک که در بعضی از دیزل ژنراتور ها وجود دارد.

Showing 1–16 of 65 results

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.